L'exemple de resiliència educativa en temps de pandèmia: "Càpsules! Itineraris d'aprenentatge" de l'Institut Ca n'Oriac a la revista Aula Abierta

L'exemple de resiliència educativa en temps de pandèmia: "Càpsules! Itineraris d'aprenentatge" de l'Institut Ca n'Oriac a "La personalización educativa en tiempos de cambio e innovación educativa. Un ejemplo ilustrativo".

Un anàlisis des de la personalització de Moises Esteban Guitart, Edgar Iglesias, Javier González Patiño i Irene González-Ceballos  a la revista Aula Abierta de la Universitat de Oviedo. 

En aquest article es descriu i il·lustra la personalització educativa entesa com un conjunt divers de recursos, estratègies i actuacions encaminades a facilitar que els aprenents atorguin sentit i valor personal als aprenentatges. Es proposen i consideren sis principis o elements de la personalització així entesa, és a dir: iniciar amb el reconeixement de les identitats dels aprenents, estimular processos de reflexió, fomentar l'agència de l'aprenent, promoure trajectòries d'aprenentatge, establir processos de vinculació-connexió múltiple o bimodal i facilitar mecanismes i processos d'acompanyament socioeducatiu. Després d'una descripció dels mateixos, s'il·lustren mitjançant el projecte "Càpsules! Itineraris d'aprenentatge" dut a terme al nostre institut en el tercer semestre del curs acadèmic 2019-2020, coincidint en el període de confinament a causa de la pandèmia Covid-19. Es conclou considerant el que ens semblen tres reptes, també oportunitats, de l'ensenyament remota o educació virtual.






Comentaris