Xerrada "Personalització de l'aprenentatge: Compartim - Càpsules d’aprenentatge". Una proposta educativa en situació de confinament

“El curs passat, coincidint amb el període de confinament, l’alumnat de l’Institut Ca n’Oriac de Sabadell va iniciar un disseny d’itineraris d’aprenentatge, inspirat en la formació d’itineraris artístics elaborada per membres del grup del l’àmbit artístic del CESIRE.


Aquesta formació va servir de marc per proposar 15 càpsules d’aprenentatge diverses i multidisciplinars en què l’alumnat, el i la tutor/a de seguiment i la família, dissenyen un itinerari propi respectant el què, el com i el quan, els seus espais, emocions, necessitats i vivències. D’aquesta manera es facilita l’adaptació i el continuar aprenent molt d’aquest moment en què la cura i l’acompanyament són el centre de qualsevol activitat. 

A través d’una sessió del Seminari organitzat pel Centre de Recursos pedagògics del Servei Educatiu del Vallès Occidental VI (Càpsules d’aprenentatge. Itineraris d’aprenentatge com a proposta educativa en situació de confinament), coneixem a través de dos docents de l’INS Ca n’Oriac de Sabadell, l'Alba Castelltort i l'Esther González l'experiència sobre la creació i implementació de les diferents càpsules d’aprenentatge que van servir, en el context del confinament, per avançar en la personalització dels aprenentatges, i per créixer totes plegades, en una situació complexa.






Per saber més:

Podreu descarregar els model de plantilla i conèixer exemples i detalls de les càpsules al següent enllaç.

Revista Aula Abierta. – Volumen 49-número 4. “La personalización educativa en tiempos de cambio e innovación educativa. Un ejemplo ilustrativo”. Moisés Esteban-Guinart, et al.

Com activar programes i recursos de suport educatiu en xarxa per acompanyar l'alumnat a partir de la crisi de la Covid-19. Edgar Iglesias i Moisès Esteban a Obrim l'Educació.

Coneixeu les càpsules d’aprenentatge. Institut Ca n'Oriac

Comentaris